Komunikat 1
Od jednego z oferentów wypłyneły następujące pytania:
Pytanie 1.
Dotyczy Załącznika nr 1 do SIWZ —szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wykonawca zwraca się o:
wskazanie poprawnej grupy taryfowej w poz. nr 10 tabeli — Obiekty Zamawiającego
udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo, w celu umożliwienia Wykonawcy prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia.
Odp. 1
- poprawna grupa taryfowa: C12a;
- I strefa rozliczeniowa – 2/3 szacowanego zużycia , II strefa rozliczeniowa 1/3 szacowanego zużycia;
Pytanie 2.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy §2 ust 4.
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o wykreślenie nr koncesji.
Odp. 2
Wykreślono nr koncesji.
Pytanie 3.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 5 ust 3.
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.
Odp. 3
§ 5 ust. 3 załącznika nr 6 (projekt umowy) otrzymuje brzmienie:
„3. Ceny określone w ust. 1 obowiązują także dla nowo przyłączonych obiektów do sieci elektroenergetycznej OSD. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grup taryfowych możliwe jest w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”
Pytanie 4.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 6 ust 3.
Wykonawca zwraca się o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści:
„W przypadku braku danych z urządzeń pomiarowych układu pomiarowo-rozliczeniowego wskazanego w Umowie o Świadczenie Usług Dystrybucji pomiędzy Zamawiającym a OSD z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, rozliczenie dokonane zostanie w oparciu o dane szacowane zużycia energii elektrycznej przekazane Wykonawcy przez OSD”.
Odp. 4
§ 6 ust. 3 załącznika nr 6 (projekt umowy) otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku braku danych z urządzeń pomiarowych układu pomiarowo-rozliczeniowego wskazanego w Umowie o Świadczenie Usług Dystrybucji pomiędzy Zamawiającym a OSD z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, rozliczenie dokonane zostanie w oparciu dane szacowane zużycie energii elektrycznej przekazane Wykonawcy przez OSD.”
Pytanie 5.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 6 ust 6. ostatnie zdanie
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę. Może to powodować komplikacje przy ustalaniu czy faktura została dostarczona na czas.
W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób:
„(…) Jeżeli Wykonawca nie dostarczy faktury na czas, musi pisemnie poinformować Zamawiającego i wskazać przyczynę opóźnienia, pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku w tej sprawie przez Zamawiającego. "
Odp. 5
§ 6 ust. 6 załącznika nr 6 (projekt umowy) otrzymuje brzmienie (ostatnie zdanie):
„… i wskazać przyczynę opóźnienia, pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku w tej sprawie przez Zamawiającego.”
Pytanie 6.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 7 ust 1.
Informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne obowiązek pisemnego powiadomienia odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego 14-dniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie przedmiotowego zapisu do treści zgodnej z ustawą Prawo energetyczne, poprzez usunięcie słów „(...) pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej. ".
Odp. 6
§ 7 ust.1 załącznika nr 6 (projekt umowy) otrzymuje brzmienie:
„1. Wykonawca może wstrzymać sprzedaż energii elektrycznej, gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności określonego w § 6 ust. 6.”
Pytanie 7.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 9 ust 1 i 3.
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o rezygnację z zapisów dotyczących kar umownych, jednocześnie, proponujemy modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)". Informujemy, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.
Odp. 7
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowane zmiany.
Pytanie 8.
Dotyczy Załącznika nr 6 do SIWZ — projekt umowy § 9 ust 2.
Wykonawca informuje, że ewentualną szkodę Zamawiającego stanowi różnica w cenie zakupu energii elektrycznej od sprzedawcy rezerwowego w stosunku do ceny energii elektrycznej z oferty wyłonionego w postępowaniu Wykonawcy. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o określenie, iż zwrot kosztów z tytułu zakupu energii elektrycznej od sprzedawcy rezerwowego będzie stanowił różnicę między kosztami energii zakupionej od sprzedawcy rezerwowego, a energii, która byłaby zakupiona na podstawie umowy sprzedaży zawartej z wybranym Wykonawcą.
Odp. 8
§ 9 ust.2 załącznika nr 6 (projekt umowy) otrzymuje brzmienie:
„2. Niezależnie od kary umownej określonej w ust. 1, Zamawiającemu przysługuje od Wykonawcy odszkodowanie w wysokości różnicy poniesionych kosztów zakupu energii elektrycznej od sprzedawcy rezerwowego a kosztami energii która byłaby zakupiona na podstawie umowy sprzedaży z wybranym Wykonawcą, na skutek odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od wykonania Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.”
Pytanie 9.
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Odp. 9
Tak, Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa.
Pytanie 10.
Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Odp. 10
Tak, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umowy drogą korespondencyjną.
Prosimy o potwierdzenie otrzymania pisma na adres peclapy@wp.pl
Prezes Zarządu
Jacek Michał Płoński