Komunikat 4
Łapy 14.05.2018 r.
Od jednego z oferentów wpłynęły następujące pytania:
Pytanie 1.
Dotyczy Załącznika nr 1 do SIWZ – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Wykonawca zwraca się o:
- wskazanie poprawnej grupy taryfowej w poz. 11 tabeli – Obiekty Zamawiającego
- udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo, w celu umożliwienia Wykonawcy prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia.
Odpowiedź:
Poz. 11 tabeli – C12a
C12a szczyt 48714 kWh poza 114222
C22b szczyt 161737 poza 93187
Pytanie 2.
Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – projekt umowy § 6 ust 3
Wykonawca zwraca się o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści:
„W przypadku braku danych z urządzeń pomiarowych układu pomiarowo-rozliczeniowego wskazanego w Umowie o Świadczenie Usług Dystrybucji pomiędzy Zamawiającym a OSD z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, rozliczenie dokonane zostanie w oparciu o dane szacowane zużycia energii elektrycznej przekazane Wykonawcy przez OSD”.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.
Pytanie 3.
Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – projekt Umowy § 6 ust 6. ostatnie zdanie
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zmawiający otrzyma fakturę. Może to spowodować komplikacje przy ustalaniu czy faktura została dostarczona na czas.
W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób:
„(…) jeżeli Wykonawca nie dostarczy faktury na czas, musi pisemnie poinformować Zamawiającego i wskazać przyczynę opóźnienia, pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku w tej sprawie.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
Pytanie 4.
Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – projekt Umowy § 7 ust 1.
Informujemy, że zgodnie z art. 6b ust 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne obowiązek pisemnego powiadomienia Odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego 14-dniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie przedmiotowego zapisu do treści zgodnej z ustawą Prawo energetyczne, poprzez usunięcie słów: „(…) pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym, dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
Pytanie 5.
Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – projekt Umowy § 8 ust 1 i 2.
Wykonawca informuje:
- prowadzenie procedury zmiany sprzedawcy zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, trwa 21 dni licząc od dnia przekazania wymaganych wniosków do Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
- ustalony przez Zamawiającego termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu (tj. 18.05.2017 r.) oraz w konsekwencji planowany termin podpisania umowy (uwzględniający terminy wynikające z procedury wyłonienia Wykonawcy) powoduje, że dotrzymanie terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia na dzień 01.07.2018 r. obarczone jest dużym ryzykiem. Granicznym terminem zgłoszenia OSD do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej jest dzień 09.06.2018 r.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o modyfikację przywołanych zapisów do treści:
„1. Umowa niniejsza zawarta zostaje na czas określony od dnia 01.07.2018 r. do dnia 31.12.2019 r.
Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia 01.07.2018 r., lecz nie wcześniej, niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD”.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraził zgodę na proponowaną zmianę w Komunikacie nr 1 z dnia 10.05.2018r.
Pytanie 6.
Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – projekt umowy § 9 ust 1, 2, 3.
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o rezygnację z zapisów dotyczących kar umownych, jednocześnie proponujemy modyfikację zapisów do treści:
„Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”.
Informujemy, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę. Aktualny zapis Załącznika nr 6 do SIWZ otrzymują Państwo w załączeniu.
Prezes Zarządu
Jacek Michal Płoński